Bayan Rosa - Yaşam Blogu - Blogumu Tanıt

Pazartesi

Bayan Rosa - Yaşam Blogu

Blog adresi: https://bayanrosa.wordpress.com/
Facebook: 
https://www.facebook.com/bayanrosablog/
Twitter: 
https://twitter.com/bayanrosablog
Instagram: 
https://www.instagram.com/bayanrosablog/
Mail: bayanrosablog@gmail.com

Blog Tanıtımı


Bayan Rosa kimdir, ne iş yapar? Derdi ne? İsmim Çağla DAŞCI. Kocaeli’de yaşıyorum. Üniversite öğrencisi, gazeteci ve son zamanlarda ise bloggerım. Bayan Rosa’yı bundan dört sene önce açmıştım. Ancak benim ihmal etmem ve hayat koşuşturmacası derken bomboş duruyordu. Bayan Rosa, tamamen ilginç, umut verici insan hikayeleri üzerine kurulu bir yaşam blogu. 3 yıl aktif gazetecilik yapmamın ardından en sevdiğim ve en faydalı haberlerin insan hikayeleri olduğuna karar vererek blogumun içeriğini oluşturdum. İlginç hayat hikayesi, projesi, hayalleri olan insanlara blogumda yer veriyorum. İçeriklerimi bir gazete veya dergi haberi biçiminde yayınlıyor, fotoğraflarla da destekliyorum. Blogumla ilgili detaylı bilgi yazısını ilk yazım olan “Bayan Rosa’dan…” isimli yazıda anlattım.

Blogumun tasarımı logosundan bannerına kadar kendi tasarımım. 4 yıl önce blogumu açtığım zaman kırmızı saçlı kız logusunu internet üzerinde kendim tasarlamıştım. Bu logoyu tişört üzerine tablo gibi resim yapan evli bir çifte beyaz kağıt üzerine çizdirttim. Şu anda blogumda ve sosyal hesaplar üzerinde kullandığım logo, o el emeği olarak orijinal çizilen resim. Çizen sanatçı, rengi oluştururken kırmızının ve hardalın 4 farklı rengini kullandı. Bannerımı, Facebook ve Twitter’da kullandığım kapak fotoğrafları ve kartvizitimi de kendim bilgisayar üzerinde tasarladım. Bu yenilenen logo ile birlikte daha önce blogumda kullandığım Cubic temasından Getaway temasına geçiş yaptım. Bu sayede blogum daha sade bir görünüme kavuştu. Blogumun ana sayfasında son yayınladığım hikayeleri, Bayan Rosa’nın kısaca kim olduğunu ve sosyal medya hesaplarımı bulabilirsiniz. Hakkında bölümünde de Bayan Rosa ile ilgili kısa bir tanıtım yazım yer alıyor. 

bayan rosa yaşam blogu


Yazının başında da belirttiğim gibi blogumun konusunu ilginç insan hikayeleri oluşturuyor. Bu blogda bazen acılarla dolu bir yaşam sürmüş mücadeleci bir babayı, çocuğunun hastalığı için didinen bir anneyi, bazense projesi olan gençleri bulabilirsiniz. Bu blogda özgür ruhlar, mücadeleci ve hayalperestler var! Blogumun genel mottosu: “Eğer sizin de paylaşacak ilginç hikayeleriniz varsa Bayan Rosa çay veya Türk kahvesi eşliğinde sohbete bekler. Benimle çayını, hikayesini, hayalini, acısını, mutluluğunu paylaşan ve bize bizi hatırlatan insanların hayat hikayelerini yazıyorum. Çünkü hepimiz insanız ve her birimizin farklı bir hikayesi var. Hepimiz farklı ailelerden geliyoruz, farklı hayallerimiz var. Farklı hayatlar yaşasak bile hepimiz gülüyoruz, ağlıyoruz, acı çekiyoruz. Mayamız aynı. Hepimiz etten ve kemikteniz, benzer şeyleri hissediyoruz. Rüzgarda savrulan yapraklar gibi hepimiz farklı yönlere savrulsak da bizi savuran rüzgar aynı.

İnsana insanı anlatmanın en iyi yolu yine insan. Bu yüzden ben de hem bir gazeteci olarak hem de keşfetmeyi seven genç bir kadın olarak hepimizin iç içe yaşadığı insanlar hakkında yazmaya karar verdim. Aynı havayı soluduğum, aynı sokaklarda yürüdüğüm, sabahları canhıraş işe veya okula yetişmek için aynı otobüse bindiğim insanlar… Kimisi benimle en özel sırrını, acısını paylaştı, yapmak isteyip de yapamadıklarını, hayallerini paylaştı. Kimisi mücadelesini, kahkahasını, bilgisini, bir bardak çayını, sohbetini paylaştı. Bu yüzden her birinin hikayesi paylaşılmaya ve yazılmaya değer.

Bayan Rosa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder